Vård och omsorgsarbete

Precis hemkommen från Vuxenutbildningen inriktning omvårdnad, det har varit en väldigt speciell och lärorik dag idag.. fick lära mig hur det känns att vara hörselskadad och bli matad av någon annan, vilket jag inte alls gillade så man förstår ju hur de äldre och de med funktionshinder känner sig i dessa situationer, jag provade också att mata och det var inte lika obehagligt men det är väldigt mycket man skall tänka på innan man bara matar och ger de dricka. ex. om man skall ge de dricka måste man förvarna om de är kallt eller varmt och om de inte ser eller hör så får man låta de känna att det är kallt eller varmt.
En mycket lärorik dag med andra ord.
I morgon skall vi lära oss att borsta tänderna på varandra så vi får veta hur de känns det med.

Så nu skall jag bara ta det lugnt och kanske göra lite på mitt ena arbete men vem vet?
Just nu vill jag bara sätta mig på balkongen och låtsas som om det inte finns några problem alls här i världen.. :D


Många kramar Martina. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0