Att vara ny duger inte.

Jag förstår verkligen inget.
Jag valde att läsa till undersköterska för att jag var intresserad av yrket och att de skulle vara kul att träffa nya trevliga människor och ta väl hand om patienter men ack nej så är det inte här.
Jag trodde att man utvecklas och att man lär sig för varje ny grej man gör och att man skall fråga som ny. Men de får man tydligen inte här. Jag är ny så då vill de inte att man jobbar här för att man kan allt här och alla nya saker man inte sett innan, men jag trodde att man måste ju prova för att lära sig men tydligen inte här. Fick veta att de inte tycker att jag jobbar här för att jag är ny och inte kan allt som alla andra kan som jobbat här skit länge, och natt tyckte de att jag absolute inte skulle jobba för att jag är NY. Jag hatar detta jävla ordet att vara ny. Ta er i röven. Hoppas att vårdboendet är mycket bättre. Vill fan inte vara här om man skall bli behandlad som skit och hela tiden få hör att man är ny.
Vill att mitt sista nattpass på sjukhuset skall ta slut så jag kan komma hem och sova och sen bara ta dagar och kvällar.
Är så jävla ledsen.
Kram på er snälla och trevliga människor ni andra kan skita ner er.


Kommentarer
Postat av: Marita

Tro på dig själv Martina och låt ingen trycka ner dig. Du ska som du själv säger utvecklas på en arbetsplats för annars får du inte erfarenheter till ditt yrkesliv. men det är lätt för fast anställda att köra över de nya men tillåt det inte...

Hoppas du gått med i kommunal facket ifall det skulle vara något.

kram <3

2012-05-07 @ 10:00:36
URL: http://lifeofaangel.blogg.se/
Postat av: Marita

Tro på dig själv Martina och låt ingen trycka ner dig. Du ska som du själv säger utvecklas på en arbetsplats för annars får du inte erfarenheter till ditt yrkesliv. men det är lätt för fast anställda att köra över de nya men tillåt det inte...

Hoppas du gått med i kommunal facket ifall det skulle vara något.

kram <3

2012-05-07 @ 10:00:46
URL: http://lifeofaangel.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Men gumman då! Låt ingen trycka ner dig så, jag kände likadant och jag lärde

Mig med tiden! Jobba natt om du tycker det är kul, det är inte upp till dom att bestämma, alla är nya till en början!

2012-05-07 @ 11:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0